قدرت کلام/خوب حرف بزن تا برنده شوی/برایان تریسی
نظر من درباره ی این کتاب
این کتاب بیشتر درباره ی این است که چه طور یک سخنران خوب باشیم حرف می زند،ولی به نظر من برای هر شخص خواندنش مفید خواهد بود؛چون در جمع کوچک هم با استفاده از این تکنیک ها میشود بهترین گفتار رو داشته باشیم،یا برای داشجویان که ارائه دادن از شرایط بیشتر استادان است ،بهترین ارائه را تحویل بدهند مفید خواهد بود.هدف از هر گفت و گو ،تأثیر گذاشتن یا متقاعد کردن مخاطب است،لذا با بکارگیری این روش ها که در این کتاب بیان شده است می توان به بهترین نحو به هدف برسیم.نکته های بیش از حد ناب درباره ی نحوه ی فروش یا جذب مشتری بیان کرده است،حتماًمطالعه و عملی شود.
-یکی از باارزش ترین مهارت ها و توانایی ها،قدرت ابراز وجود،با وضوح و شفافیت کامل است.
-هر چه با شور و اشتیاق و گرم صحبت کنید،خود را بیشتر دوست دارید.درنتیجه ،هرچه بیشتر به خود علاقه مند باشید،مثبت گراتر، با اعتمادبنفس بیشتر،سالم تر و شادتر هستید و همچنین می توانید مثبت تر بیندیشید،در روابطتان با دیگران مؤثرتر و کارآمدتر و در هر کاری که انجام می دهید،بهتر عمل می کنید.
-سامرست موآم نوشته است:"هر کاری که در زندگی انجام می دهیم ،برای جلب احترام دیگران یا در نهایت،برای از دست ندادن احترام آنهاست.
-هارواکر می گوید:"هر مهارتی ،روزی در بدترین موقعیت بوده است."
-باید در هر زمینه یی بکوشید تا از منطقه ی آرامش خود خارج شوید.اگر قصد دارید پیشرفت کنید و به مرحله یی بالاتر از آنچه هستید قدم بگذارید،باید اشتیاق زیادی نسبت به این تغییر داشته باشید.
-یکی از بزرگ ترین دشمنان در زندگی،تردید و دودلی است.
-به خاطر داشته باشید برای آنچه انجام می دهید،هیچ محدودیتی وجود ندارد،بلکه خود شما عامل تمام محدودیت های مسیر حرکتتان هستید.
-عوامل اصلی متقاعد کردن دیگران سه بخش هستند:منطق، فلسفه ی اخلاق و احساس
-افزایش میزان اعتبار شما نزد شنوندگان خود قبل و بعد از بیان،عامل پذیرش شما خواهد بود و به شما نشان می دهد تأثیر مثبتی روی آنها دارید.
-جهت ارتباط مؤثر سه عنصر اصلی وجود دارد:واژگان، زیر و بمی صدا و زبان اندام گوینده.
-واژگان تقریباً 7%مفهوم و پیغام شما را تشکیل می دهند.
-38%پیام ها در نوع زیر و بمی صدای گوینده شان نهفته است و براساس نوع تأکیدی که بر کلمات دارند،مشخص می شود.
-55%مفهوم،در نحوه ی حرکت و انعطاف اندام نهفته است.
-تعداد اعصاب بینایی که به مغز می رسند،بیست و دو بار بیشتر از اعصاب شنوایی هستند که به مغز می رسند،به همین دلیل تأثیر بصری بسیار قدرتمند است.
-برای تأثیر گذاری بیشتر ،در بین صحبت ها گاهی لبخند،گاهی مکث و گاهی آرام صحبت کردن را بگنجانید.
- نباید از مخاطبین انتظار داشته باشید هر چیزی را که در حین سخنرانی عنوان کرده اید،به خاطر بسپارند.بازگشت به عقب و خلاصه و تکرار،برای شنوندگان جالب است و بسیار به آنها کمک خواهد کرد.
-یک بار از نویسنده یی معروف به نام آلبرت هوبارد پرسیده بودند: "چه طور نویسنده یی خوب بشویم!"او پاسخ داد:"تنها راه آموختن نوشتن،فقط نوشتن،نوشتن،نوشتن و نوشتن است."در نتیجه تنها راه آموختن هنر صحبت کردن و فن بیان هم،صحبت کردن،صحبت کردن و صحبت کردن می باشد.
-درک و پذیرش بعد احساسی شنوندگان،می تواند بزرگ ترین کمک برای ارتباط مؤثر باشد.
-نیمه ی چپ مغز،جایگاهی برای موضوعات حقیقی اطلاعات می باشد.نیمه ی راست آن برای احساسات،داستان،نقل قول و بیان مثال های گوناگون در نظر گرفته شده است. نحوه ی استفاده از این روش بسیار ساده می باشد:در ابتدا باید موضوع خاصی را در نظر بگیرید و آن را با یک داستان ادامه دهید. سپس موضوع دیگری را برگزینید و آن را با یک نقل قول ادامه دهید.
- بدانید مقدمه یی خوب،ساختار ذهنی مخاطب و نحوه ی تأثیرگذاری مطالبتان را تعیین می کند.
-به این نکته توجه کنید که چهره ی شما مهم ترین عنصر در هر سخنرانی ست.
-شما باید بدانید تنها کسی هستید که مرکز تمام توجهات خواهید بود و پاورپوینت فقط وسیله یی کمکی برای بیان نکات و مسائل مهم مرتبط با بحث و مخاطبین است.
-اگر می خواهید در همه کارها موفق باشید،باید به زمان اهمیت بدهید و موقع شناس باشید.
-باید برای رسیدن به موفقیت با کمترین مزایا و وسایل به بهترین نتیجه برسید و همیشه سپاسگزار باشید.
-اگر در حین سخنرانی از سکو یا میز تریبون استفاده می کنید،یکی از بهترین تکنیک ها این است که نکات مربوط به خود را روی برگه های سه در پنج اینچ یا پنج در هشت اینچ بنویسید و به جای نوشتن آنها روی برگه های بزرگ،لغت به لغت یا جمله به جمله ، مطالب را به صورت نکته یی روی این برگه ها نوشته و در حین صحبت،با جابه جا کردن آنها تمام مطالب را بیان نمایید.
- راه رفتن و صحبت کردن ،یکی از راه های آمادگی برای سخنرانی ست.
-طبق گفته ی رالف ویلسون:"باید با شرایط رو در رو شوید و تغییرات را مطالعه کنید تا به پیشرفت لازم برسید.
-رمز یک سخنرانی خوب در یک کلمه نهفته شده و آن آمادگی ست.
-هدف شما زمانی که می ایستید تا صحبت کنید این است که ،با اعتماد بنفس کامل،مثبت،آرام و همچنین با حسی فوق العاده نسبت به خود کارتان را آغاز نمایید.
-تمام ترس هایی که در دوره ی بزرگسالی دارید،نتیجه ی تجربیات کودکی شما و انرژی ها و اجبارهای منفی آن زمان است که هم مربوط به شما و هم مربوط به دیگران می باشد.
- بچه هایی که مورد بی محبتی و بی توجهی قرار می گیرند،در بزرگسالی نسبت به عقاید و دیدگاه های دیگران نسبت به خود بسیار حساس می شوند.
-بیان کردن عقاید و نظرات و اندیشه ها،اگر با احساس و انگیزه همراه شود،از طرف مخاطب نیز با همان احساس و انگیزه قوی پذیرفته می شود.
-اولین راه مقابله بر ترس هنگام سخنرانی در میان افراد،این است که ،فکر کنید همه ی حاضران دوست دارند شما پیروز شوید.
-قبل از این که بخواهید صحبت کنید ،چند بار با خود تکرار کنید :"من خودم را دوست دارم."این کلمات تأثیر فوق العاده یی روی اعتماد به نفس شما و غلبه بر ترس دارند.
-هرچه خود را بیشتر دوست بدارید،اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.آرامشتان بیشتر می گردد،با عشق و علاقه ی بیشتری برای افراد صحبت می کنید و از طرفی آنها را هم بیشتر دوست می دارید.
-ضمیرناخودآگاهتان در دقایل پایانی روز (قبل از خواب)و دقایق اولیه پس از بیدار شدن ،بسیار مطیع و تأثیرپذیر است.
-ویلیام جیمز بیان کرده است:"از بهترین راه های رسیدن به یک احساس،آن است که به شیوه یی عمل کنید که گویی آن احساس را دارید."
-در هر موردی تصور کنید پایان خوبی خواهد داشت.در صورتی که با چنین احساسی کار را شروع کنید و به این توجه نمایید که پایان کار چیزی جز خوبی نخواهد بود، می توانید با اشتیاق کامل کارتان را انجام دهید.
-نکته ی مهمی وجود دارد و آن این است که ، ضمیرناخودآگاهتان نمی تواند تفاوتی بین حوادث واقعی و حوادثی که تصور شده اند، قایل شود.
-اگر شما تجربه یی موفق را تصویرسازی کنید،با هیجان و شور و اشتیاق آن را خواهید دید.اگر تا ب حال به آن تجربه ی موفق دست نیافته باشید،ضمیر ناخودآگاه تان آن را ثبت می کند و در زمان مشخص این تجربه به واقعیت می پیوندد.
-چند نفس عمیق برای آرامش
بهترین فرمول برای نفس عمیق کشیدن را من "7x7x7"نامیده ام. تا جای ممکن نفس عمیق بکشید و آرام تا هفت بشمارید.سپس نفستان را نگه دارید و تا هفت شماره ادامه دهید.پس از آن آرام بازدم کنید و باز هم تا هفت شماره بازدمتان را ادامه دهید.شما باید این عمل را هفت بار تکرار کنید.
-با نفس عمیق کشیدن آرام آرام به مرحله ی آلفای سطح مغز وارد می شوید و ذهن و فکر خود را پاک می کنید.درنتیجه،اعصابتان آرام می شود و برای انجام هر کاری آماده می گردید.
-خود را متقاعد کنید که فقط خودتان باید خود را بپذیرید و باور کنید.
-به خاطر داشته باشید عملکرد باعث ایجاد احساس خواهد شد، دقیقا همان طور که احساس باعث بروز عملکرد خاص می شود.
-وقتی برای صحبت کردن می ایستید ،سرتان را صاف و برافراشته نگه دارید،تصور کنید رشته نخی از سر شما به سقف وصل شده و سرتان را به سمت بالا می کشد.همین امر باعث می شود شما صاف و شق بایستید و با این عمل،با اعتمادبه نفس و قدرت در شما بروز می کند.
-یکی از راه های افزایش اعتمادبه نفس در حضور مخاطبین این است،که حس قدردانی و سپاسگزاری را در خود ایجاد نمایید؛قدردانی از اینکه فرصت پیدا کردید صحبت کنید.در این زمان با خود بگویید:"بسیار خوشحالم که فرصت یافتم در حضور این جمع صحبت کنم.متشکرم!متشکرم!متشکرم!"تصور کنید نسبت به مخاطبان حساسید.بارها و بارها با خود تکرار کنید:"من عاشق مخاطبانم هستم!".
-آغاز،مهم ترین بخش هر کار است؛بخصوص زمانی که آن کار مطلب تازه و جدیدی باشد،زیرا در این صورت ،شخصیت فرد شکل می گیرد.علاوه بر این،علاقه و میل شدید برای انجام چنین کاری از ابزار بسیار مهمی ست."پلدتو"
-معرفی و مقدمه ی خوب شامل بیان اهداف و عقاید خود به بهترین شکل ممکن است.
-نکته ی حیز اهمیت این است که ظاهرتان نوع نگرش شما و دیدگاهتان را نسبت به خود و دیگران نشان می دهد.
-قانون این است که همیشه بهتر و برتر از مخاطب خود باشید؛چه به لحاظ ظاهر و چه به لحاظ عقیده و فکر.
-بسیاری از سخنرانان فکر می کنند اگر با لباس معمولی مقابل حضار حاضر شوند،بسیار مناسب بوده و چندان اهمیتی ندارد؛اما نکته ی حایز اهمیت این است که ظاهرتان نوع نگرش شما و دیدگاهتان را نسبت به خود و دیگران نشان می دهد.اگر هنگام حضور در برابر دیگران،چنین بینشی داشته باشید،میزان تأثیر گفتارتان در مخاطبان تا حد زیادی کم می شود.
-همواره به خاطر بسپارید بهترین افراد در زمینه های مختلف،زمان کافی می گذارند و برای انجام کار به بهترین شکل وقت صرف می کنند.
-در قرن 21،دانش و آگاهی ،بهترین کلیدهای موفقیت هستند.
-فیلسوف فرانسوی گوستاولبون نوشته است:"تنها مکتب و مسلک انسان،امیدواری است!".
-بسیاری از سخنرانان حرفه ای،کلام خود را با جملات خنده دار یا داستان های جالب شروع می کنند و بدین شکل تمام توجه شنونده را به خود جلب می سازند.
-شما می توانید صحبت های خود را با جملات مثبت شروع کنید، در ادامه ی آن سؤالی مطرح نمایید و از جمعیت بخواهید اگر پاسخ سؤال را می دانند،دست نشان بدهند.
-بعضی از کلمات قدرتمند و بزرگ می توانند توجه مخاطب را جلب کنند.مثل:"روزی روزگاری"
افراد از دوران بچگی خواهان شنیدن هرگونه داستان هستند.زمانی که با عبارت روزی روزگاری صحبت های خود را شروع می کنید، یعنی اینکه به شنونده یادآور می شوید می خواهید برایشان داستان تعریف کنید.سریع افراد ساکت می شوند و آرام مانند کودکان به جلو خم می گردند.
-یکی از بهترین راه های شروع صحبت این است که،بین خود و شنونده،پلی ارتباطی برقرار کنید.صحبت هاتان را با موضوعی شروع کنید که بین شما و شنونده تان مشترک باشد.
-توانایی صحبت کردن مؤثر با افراد،مهارتی قابل آموختن و یادگیری ست.باید بدانید چه وقت حرف خود را شروع کنید.چه وقت آن را متوقف نمایید.از طرفی نحوه ی آغاز کردن صحبت هم تأثیر بسزایی در روند جذب کلام شما خواهد داشت.اگر بتوانید با شروعی پر هیجان و با کلامی دوستانه و نزدیک،اما تأثیرگذار صحبت کنید، خواهید توانست در سی ثانیه ی اول سخنرانی تمام توجه شنونده را به خود جلب نمایید و این همان هدف شماست که همواره باید درصدد رسیدن به آن باشید.
- هرچه بیشتر داوطلب باشید،از دیگر افراد شرکت کننده در جلسه، با ارزش تر و مهم تر خواهید بود.
-کلید اصلی برای اینکه از حمایت دیگران برخوردار باشید و آنها با نظرات و عقاید شما همراه شوند این است که کاری کنید تا دیگران احساس مهم بودن کنند.
-هربار که از افراد به خاطر کوچک ترین کارشان قدردانی کنید، باعث افزایش عزت نفس در آنها می شوید.
-کلمه ی تشکر،قدرتمندترین واژه برای نشان دادن علاقه ی شما به دیگران و اطمینان از اینکه دیگران با شما همکاری کرده و مورد حمایت و تقدیر آنها قرار می گیرید،می باشد.
-دایماً به دنبال راه هایی باشید که دیگران را مورد تحسین قرار دهید.
-مثلاً اگر کسی ایده یا راهکاری ارائه داد،به سرعت با گفتن این جمله که"پیشنهاد خوبی ست و باید بسیار باارزش باشد!"او را مورد تأیید قرار دهید.
-تأیید،احترام و قدردانی از افراد،بازتابی به سمت شما دارد و این بازتاب در نقش حمایتی شما جلوه می کند.
-اگر کسی حرفی زد که شما صددرصد با آن مخالف بودید،به جای نزاع و بگومگو می توانید این جمله را بگویید:"نکته ی جالبی ست.تا به حال به این موضوع فکرنکرده بودم.البته با عقیده ی من کمی متفاوت است،اما دوست دارم در این مورد فکر کنم تا به درک بهتری دست یابم."
-در جمع احترام ، اما ارزیابی به طور کاملاً خصوصی و شخصی.
-مرزهای ارتباطی را از بین ببرید:
وقتی مقابل دیگران پشت میز می ایستید،میز یا اسباب و وسایل به عنوان مرزهای فیزیکی و روان شناختی ارتباط عمل می کنند.
-خصوصیت مهم حرفه ای بودن در هر زمینه یی،فقط آمادگی ست.
-هرچه در کار خود جدی تر باشید،همکاری بیشتری در جواب خواهید گرفت.
-دو علت اصلی برای هر نوع تغییر،ترس و علاقه است.
-روان شناسان می گویند:"عامل انگیزشی ترس،دو نیم برابر عامل انگیزشی علاقه است."یعنی تأکید بر آن چه دیگران از دست می دهند،قدرتمند تر از چیزی ست که تأکید می کنید به دست آورید و فاصله ی این تفاوت دو و نیم برابر می باشد.
-هرچه علم و دانش بیشتری نسبت به کاری که انجام می دهید داشته باشید ،آسان تر می توانید عقایدواندیشه های خود را بازگو کنید.
-نظرات،پافشاری ها یا اعتراضات هرچه که هستند،همیشه بکوشید دوستانه،بااحترام و منطقی با آنها برخورد کنید.
- در دنیای عرب:در هر جلسه ،افراد مهم اشخاصی هستند که آرام و ساکت جای خود نشسته باشند.اشخاصی که زیاد صحبت می کنند و سؤال می پرسند،پیغام رسان بوده و از قدرت بسیار کمی برخوردارند.
-اگر افراد حاظر در جلسه، نظر نمی دهند و سؤال نمی پرسند، بدانید که به هیچ عنوان در بحث شرکت نکرده اند،کمتر گوش داده اند و با صحبت نکردن ،به نوعی از همکاری در تصمیم گیری سرباز زده اند.همچنین از قبول مسئولیت برای به سرانجام رسیدن تصمیمات یا عمل کردن خودداری نموده اند.
-برای جلسه یی نه چندان بزرگ و وسیع،بهترین طرح نشستن به شکل یو(U)می باشد.
-بکوشید نحوه ی چینش به شکلی باشد که همه بتوانند به راحتی یکدیگر را ببینند و شما هم به راحتی بر آنها تسلط داشته باشید.
-در هر جمعی،بیشتر از هفتاد درصد شرکت کنندگان بصری هستند و سی درصد بقیه شنیداری می باشند.
-اگر فقط صحبت کنید و از نوشتن استفاده ننمایید،به راحتی هشتاد تا نود درصد پیام خود را تا پایان صحبت از دست می دهید.
-وقتی می نویسید و صحبت می کنید،هر دو گروه شنیداری و بصری را جذب می نمایید و اجرای خود را برای شرکت کنندگان کاملاً جذاب و قابل درک می کنید.درنتیجه ،همه به بهترین تجربه دست خواهند یافت.
-به خاطر داشته باشید افراد می توانند شغلتان را با ارزیابی اجراتان تحت تأثیر قرار دهند.
-قسمت چپ مغز مربوط به پردازش های منطقی،عملی،آنالیز، حقایق و غیر احساسی ست.این بخش از مغز که مورد استفاده قرار می گیرد،برای گرفتن اطلاعات از هر چیزی می باشد.سمت راست مغز هم برای تصاویر،احساسات،موسیقی و داستان است.افراد تصمیمات را با سمت راست مغز خود می گیرد. وظیفه ی شما این است که سمت راست مغز شنوندگان خود را فعال کنید.
-به خودتان امر کنید که حرکت در محدوده محوطه به جلو و عقب ممنوع است ،به جلو و عقب قدم نزنید.این حرکات عصبی بودن شخص را نشان می دهد.
-نکته ای را که قبلاً گفتید را دوباره توضیح ندهید.این عمل فقط باعث گیج شدن و گمراهی مخاطبان می شود.
- مهم ترین چیزی که نظر مخاطبان را به سمت شما متمایل می کند؛خندیدن،مهربانی و خوش صحبتی است.
-پول آورترین و مهم ترین کار در آمریکا فکر کردن است چون از بین همه کارهایی که بشر انجام می دهد بهترین نتیجه حاصل فکر کردن است.
-اندیشه بهتر،تصمیم بهتر،و تصمیم بهتر عمل بهتر و هر چه بهتر عمل کنید نتیجه ی بهتری هم به دست می آورید و زندگی و کارتان هم بهبود پیدا می کند.
-در صحبت کردن از قانون سه استفاده نمایید:1-توصیه 2-پند 3-پیشنهاد خاص می باشد.در نهایت هم می توانید بحث خود را با قطعه یی شعر یا جمله یی معروف از نویسنده ی معروف به پایان برسانید.
-وقتی با قدرت و اعتماد به نفس در خصوص موضوعی خاص صحبت کنید،بدین معنی ست که دقیقاً از موضوع آگاهی دارید.
-می توان گفت همه ی افرادی که از قدرت بالایی برخوردارند ،آرام صحبت می کنند،با وضوح کلمات را تلفظ می نمایند و در بیان خود اعتماد به نفس دارند. اعتماد به نفس بالا و کمی بلند صحبت کردن، پرقدرت و جنب و جوش زاست.
-وقتی برای جمعیتی خاص صحبت می کنید،باید هدفتان این باشد که صدای شما به صورت کامل و با قدرت به گوش تمام افرادی که در انتهای سالن نشسته اند ،برسد؛ زیرا فقط به این شکل است که می توانید تمام توجه افراد را به خود جلب کنید.
- صدای انسان مانند یک ماهیچه است که با تمرین و استفاده ی صحیح می تواند قوی تر شود.
-یکی از بهترین تکنیک های ساختن قدرت صدا این است که شعر را با صدای بلند بخوانید.
-در موسیقی تمام زیبایی در سکوت بین نت ها قرار دارد.
-قدرت مکث:
1-مکث های احساسی
2-مکث دراماتیک
3-مکث تأکیدی
4-مکث کامل کردن جمله
-وقتی می خواهید موضوع احساسی یا روحی یی را با کسی در میان بگذارید ،باید صداتان را کمی پایین بیاورید و با حداقل صدا صحبت کنید.
-پروتئین غذای مغز است.
-کسی که سؤال می پرسد،کنترل و تسلط کامل روی امور دارد.
-وقتی جوکی تعریف می کنید اجازه دهید مخاطب هرچه قدر می خواهد بخندد و خنده اش را قطع نکنید.
-اگر می خواهید نکته ی مهمی را عنوان کنید،دست ها را باز نمایید و صدا را کمی بالا ببرید.
-اگر می خواهید نکته ی خاصی را عنوان کنید،انگشتان دست را به هم بفشارید و به آرامی به سمت مخاطبین خم شوید.
-در هر سخنرانی سه نکته ی فیزیکی وجود دارد که عبارت است از:
1-صدا 2-نور 3-دما
-قانون 5x5را در پاورپوینت را به خاطر داشته باشید.
بیش از پنج خط را روی اسلاید در نظر نگیرید و هرگز بیش از پنج کلمه در هر خط نباشد.
افرادی که در انتهای ردیف نشسته اند باید به راحتی توانایی خواندن صفحه را داشته باشند.
-دمای مناسب محیط،باید شصت و هشت درجه ی فارنهایت باشد،پایین تر از این میزان دما سرد و بالاتر از آن دما گرم می باشد.در نتیجه،مغز نمی تواند به بهترین وجه فعالیت کند.
- اگر با تمام وجود و از صمیم قلب کار کنید، حتماً موفق خواهید شد.رقابت چندان سخت نیست!"آلبرت هوبارد"
-وقتی به پایان کار می رسید،انرژی و قدرت خود را جمع نمایید و سپس با قدرت و تأکید بیشتری صحبت کنید.
-زمانی که گفت و گوی خود را به پایان می رسانید،جمله یی مثل:" اجازه دهید به طور خلاصه نکته ی اصلی را تکرار کنم...!"بگویید و سپس نکات اصلی را یکی یکی بیان نمایید.
-برای زندگی باید کمی سخت تر بکوشید،عمیق تر پیش بروید و هرگز تا هنگام رسیدن به موفقیت خسته نشوند.
-بحث خود را با شعر تمام کنید.
-به خاطر داشته باشید که "امید"همیشه به عنوان مبنا و بستر دینداری انسان بوده و خواهد بود.
-در سخنرانی وقتی به جمله یا نکته یی رسیدید ،صداتان را بالا ببرید؛اما پس از رسیدن به نکته یی روحی و احساسی،صدا را پایین آورده و کلمات خود را با آرامش بیان کنید.
-به پایان کلام که رسیدید با اطمینان خاطر صداتان را بالا ببرید و جملات آخر را با انرژی بیشتر و تأکیدی خاص بیان کنید.هرگز نکته ی کلیدی پایانی را فراموش نکنید.
-وقتی به تشویق قرار می گیرید ، به چهره ی افراد بنگرید!لبخند بزنید و به طور مرتب کلمه ی متشکرم را تکرار کنید.
- توانایی برقراری ارتباط مؤثر ،سبب اجرایی خوب در مقابل گروه های بزرگ و کوچک است و موجب عزت نفس،احترام به خود و افتخار به شخصیت وجودی خودتان خواهد شد.
-هیچ اتفاقی رخ نمی دهد،مگر زمانی که چیزی برای آن بپردازید.
"رد موتلی"
-هر چه ترس مشتری کمتر شود،ذهنشان برای تأثیر پذیری بازتر می شود.
-شما همیشه یک انتخاب دارید.می توانید متقاعدکننده باشید و تأثیر گذار یا منفعل و مطیع و حرف شنو.می توانید کاری کنید تا دیگران با شما همکاری کنند یا اینکه شما با آنها کنار بیایید؛انتخاب با شماست.
-وظیفه ی اول شما در فروش کلام این است که ترس را کم کنید و اعتماد را جایگزین آن قرار دهید.
-برای اینکه فروشی صورت گیرد یا افراد مخاطب توصیه های شما را بپذیرند،باید به اندازه یی رشد کنید تا او بتواند به راحتی به شما اعتماد تمام و کامل داشته باشد.
- بهترین مشتری کسی ست که مشکلی دارد که هیچ وقت حل نشده.
-هر چه با اشتیاق بیشتر به پاسخ شخصی که از او پرسش می کنید،گوش دهید،او بیشتر شما را دوست می دارد،به شما اعتماد می کند و بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد.
-بهترین فروشندگان افرادی هستند که سؤالات خوب مطرح می کنند و به دقت به پاسخ هاشان گوش می دهند و به خریداران کمک می کنند که برای خرید تصمیم بگیرند.
-در حین گفت وگو با مشتری ،بکوشید به جای بیان یک جمله،همان را به صورت یک سؤال مطرح کنید.
-به دلیل ارزیابی احساسی،هرچه افراد به شما اعتماد بیشتری داشته باشند،به سمت محصولات شما راغب تر می شوند.
-اگر به عنوان مشتری بخواهید محصولی را خریداری نکنید این جمله را بیان کنید"به نظر جالب بود،اما اجازه دهید در مورد آن فکر کنم!".
-بهترین فروشندگان محصولات با درآمد بالا،افرادی هستند که سؤالات منطقی خریدار را به بهترین شکل پاسخ می دهند.
-قبل از فروش محصول خود، اطلاعات دقیق و کاملی در خصوص حمایت و پشتیبانی قبل و بعد از فروش به او ارائه دهید.او باید نسبت به خدمات پس از فروش و قبل از فروش،رضایت کاملی داشته باشد.در چنین شرایطی ،او شما را به عنوان بهترین فروشنده به دوستان یا شرکت ها و سازمان های دیگر معرفی می کند.
-شما باید درد افراد را بدانید تا با صحبت هایتان آنها را بشناسید. شما باید مشکل افراد را بدانید تا آنها را رفع کنید.
2/02/1399پایان