خوێندەوەکانم

چکیده ای از کتاب های خوانده شده

چکیده ای از کتاب های خوانده شده

مطالبی که در این وبلاگ مطالعه می فرمایید گزییده ای از کتاب هایی است که مطالعه کرده ام
امید است که مفید باشد

هوشمند،سلامت و ثروتمند زندگی کنید/رندی گیج

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹، ۰۱:۵۳ ب.ظ

نظر من درباره ی این کتاب:

نکته ی جالبی که مرا در ابتدای کتاب مجذوب خواندنش کرد این بود که به دیدگاه کاملاً آگاهانه به نقد سرگرمی های کودکانه و حتی فیلم هایی که محبوب خیلی از بزرگ سالان هستند و اکثر افراد آنها را دیده می پردازد.که مطالب آن سمی بوده و ناخواسته خوراک ضمیرناخودآگاه ما هستند.  

 

 

 

 

                                      

_هرچقدر احساسات بیشتری درگیر شود،احتمال تکرار آن الگوی رفتاری بیش تر است.

_هرچقدر یک فیلم،باورهای شما را بیشتر تایید کند،شما بیشتر از آن استقبال خواهید کرد.

_اگر احساس با ارزش بودن نداشته باشید،همیشه در حال تخریب شادی و خوشبختی تان هستید.

_این قانون جذب است.ما چیزی را که درباره اش فکر می کنیم؛آن چه از آن می ترسیم و آن چه می خواهیم ؛جذب می کنیم .هرچه در افکار ما وجود داشته باشد در دنیای واقعی ظاهر خواهد شد.

_هرچقدر بیشتر به دولت احتیاج داشته باشید؛بیش تر می شود کنترل تان کرد.

_واقعیت تلخ این است که دولت نمی خواهد شما موفق باشید،دولت می خواهد و احتیاج دارد شما یک کارگر ساده در اجتماع باشید و از سیستم توزیع پنیر مجانی شان حمایت کنید تا بتوانند ساختار قدرت شان را حفظ کنند.

_ هیچ چیزی بیش تر از معاشرت با آدم هایی که سیستم باورهای مضر دارند، دیدگاه های منفی در مورد زندگی را به شما منتقل نمی کند.

_"جیم ران"به ما می گوید:" درآمد شما متوسط درآمد پنج دوست صمیمی تان خواهد بود.

_باورهای اساسی تاندر مورد روابط،پول و موفقیت؛همه و همه وقتی ده ساله هستید،در ذهن تان برنامه نویسی می شوند.

_پیام حقیقی تمام مذاهب،عشق و برکت است.

_من باور دارم فقر یک گناه است و شما باید ثروتمند باشید.

_اگر سلامت نباشید،نمی توانید موفق یا شاد باشید.

_شناسایی این که خودتان را در وضعیت قربانی بودن نگه داشته اید ،اولین قدم در رهاکردن آن است.وقتی وضعیت قربانی،بارز شود،اتهامات عاطفی آن خنثی می شود.

_درست همان طور که یک باغبان باید به باغش رسیدگی کند و علف های هرز را از آن خارج کند،شما هم باید به باغ ذهن تان رسیدگی کنید،افکار احساس کمبود،محدودیت یا منفی را از آن خارج کنید.باید به افکار شادی، موفقیت و کامیابی غذا بدهید و باعث رشدشان شوید.

_به این درک باید برسید که قربانی شرایط نیستید،بلکه معمار آن هستید.

_شما سرانجام یک روز باید این موضوع را بپذیرید که همه ی اتفاق هایی که در زندگی تان می افتند،حتی وحشتناک ترین و بدترین شان را،خودتان وارد زندگی تان کرده اید،صدالبته که این کار را خودآگاهانه انجام نمی دهید،ولی به هر حال انجامش می دهید.

_موفقیت و کامیابی حقیقی به معنی انجام دادن کارهایی ست که به زندگی شما معنا و مفهومی بدهد.به سختی و با زحمت زندگی کردن همان پذیرش ناخودآگاهانه ی قربانی بودن است.

_یکی از بهترین کارهایی که می توانید بکنید دنبال نکردن اخبار است.آن را در تلویزیون تماشا نکنید،به آن در رادیو گوش ندهید و درباره اش در روزنامه ها و مجلات نخوانید.بازارهای فروش اخبار ،پولشان را از فروش اخبار به دست می آورند.و اخبار بد همیشه بهتر می فروشد.

_اخبار رسانه ها را از زندگی تان حذف کنید تا به سرعت یکی از منابع جدی برنامه دهی احساس کمبود را حذف کرده باشید.

_اگر شما چیزی را به اندازه ی کافی تکرار کنید، به تدریج باورش خواهید کرد.

_متافیزیک ،شاخه ای از فلسفه است ؛که رابطه ی بین ذهن و موضوع را بررسی می کند.

_"امت فاکس"گفته است:"رمز زندگی موفق ،ساختن معادل ذهنی آنچه که می خواهید ؛و رها و حذف کردن معادل ذهنی  آنچه که نمی خواهید ،است."

_ پول نمی تواند خوشبختی بخرد،ولی زندگی را روان می کند و می تواند از بروز خیلی از ناخوشنودی ها جلوگیری کند.

_کامیابی حقیقی،یعنی لذت بردن از وفور به معنای واقعی کلمه،که شامل پول،ماشین،خانه و دیگر چیزهای مادی به همان اندازه ی سلامتی ،معنویت و روابط قوی ست.

_کامیابی به معنی داشتن آزادی برای زندگی به صورت کامل،عالی ،رنگی، و شاد؛و انجام دادن کارهایی ست که برای تان خوشی و لذت به همراه می آورد . به معنی زندگی کردن بدون ترس از پرداخت قبوض،صرفه جویی یا محروم کردن خودتان از چیزهایی ست که به زندگی تان شادی،رضایت و مفهوم می بخشند.

_بهره بردن از موفقیت و کامیابی تان تقریبا هیچ ربطی به موقعیت،شانس یا فرصت(یا حتی آموزش،تحصیلات یا استعداد)ندارد.همه چیز به رشد و توسعه ی آگاهی تان و یکی شدن آن با طبیعت حقیقی تان بستگی دارد.

_فقیر بودن،حقیقتا یک گناه است.

_شما هرگز هیچ ایده ای را که نتوانید آشکارش کنید و به وجودش آورید،در ذهن تان نخواهید داشت.

_ایمان شما کلیدیست که قدرت درون تان را که ورای محدودیت های بشری ست؛رها می کند.

_ایده ها مرکز آگاهی هستند.سلامتی،روابط،هوش و وضعیت مالی تان از طریق ایده هایی که توجه تان را به آن ها معطوف می کنید،مشخص می شوند.آن چه به آن تبدیل می شوید،نتیجه ی تلاش هایی ست که به کار می گیرید تا این ایده ها را جمع آوری کنید.

_آگاهی،طرز فکر شما را می سازد.

_حسادت کردن به موفقیت یک نفر بر اساس ترس است ومانع کامیابی خودتان می شود.خوشحالی از موفقیت دیگران،از عشق می آید و چنین چیزی کامیابی و موفقیت بیشتری را برای شما جذب می کند.

_ذهن ناخودآگاهتان می تواند برنامه نویسی شود و وقتی در وضعیت آلفا قرار دارد،بیشتر از همیشه پذیراست.حالت ذهنی آلفا همان احساس آرام و رویایی ست که مطمئن نیستید بیدار هستید یا خواب. 

_هفت کلید برای ساختن طرز فکری برای رسیدن به کامیابی :

1)شناسایی و رهاکردن ذهنیت قربانی و حق به جانبی

2)شناسایی و رد کردن ذهنیت حسودی و غبطه خوردن

3)درک طبیعت لاینتناهی کامیابی

4)ساختن یک چرخه ی مقدس از افرادی که بالاترین خوبی ها را برای تان می خواهند و آن را حمایت می کنند.

5)دنبال محیط های وفور و فراوانی بگردید و زمان حضورتان را در جاهایی که حس کمبود برای تان به همراه می آورند،محدود کنید.

6)یک برنامه ی رشد شخصی روزانه را تمرین کنید.

7)فقط آنچه را که از آن دور می شوید،ندانید؛بلکه آن چه را که به سمتش می روید هم بشناسید.

_طبیعت از جای خالی نفرت دارد.و چون طبیعت ذاتی جهان،خوب است، یک جای خالی همیشه با چیزی خوب پر خواهد شد.

_یکی از سریع ترین راه ها برای آشکارسازی و محقق کردن کامیابی در زندگی تان این است که جای خالی به وجود آورید.

_ببخشید و آماده باشید که چیزهای بهتری دریافت کنید.

_هرچقدر احساس بیشتری را درگیر کنید،تصویر آنچه که می خواهید،واضح تر در ذهن تان نقش می بندد و هرچقدر آن تصویر برای تان واضح تر باشد،زودتر آن را در دنیای واقعی آشکار می کنید.

_آنچه را که می خواهید به دست آورید به تصویر بکشید به طوری که خودتان بتوانید هر روز آن را ببینید.فقط گذرکردن از کنارش و با گوشه ی چشم نگاهی به آن کردن ،تاثیر بسیار قوی و مثبتی روی شما خواهد داشت و زود تر به آن دست پیدا می کنید.

_شما فقط باتوجه به ایده هایی که در ذهن تان می سازید،توانایی آشکارسازی و تحقق چیزها را دارید.همه چیز به روش فکرتان بستگی دارد.

_هرچه بیشتر ببخشید،بیشتر به سمت تان برمی گردد.

_وقتی شما نعمت های تان را دریافت می کنید،مهم است که وجود آن ها را جشن بگیرید و با دیگران تقسیمش کنید.

_برای قدردانی از توانایی های درونی تان باید آن ها را جشن بگیرید و به اشتراک بگذارید.و وقتی این کار را بکنید،نعمت های بیشتری را وارد زندگی تان خواهید کرد. 

_هیچ چیزی اتفاقی نیست .هیچ چیزی به عنوان شانس و بخت وجود ندارد. هر اتفاقی دلیلی دارد و می توان آن را با قانون عمل و عکس العمل توضیح داد.

_یکی دیگر از چیزهایی که من به آن باور دارم:کائنات همیشه یک دهمش را می گیرد.می توانید این کار را داوطلبانه انجام دهید یا مجبور شوید ،ولی همیشه پرداختش می کنید.

_وقتی به خواست خودتان یک دهم را می بخشید،شما قانون های دیگر را فرا می خوانید و موجی از عمل متقابلی را می سازید که سرانجام راه شان را به سمت شما پیدا می کنند.

_هفت قانون جهانی که برکامیابی حکمرانی می کند:

1)فانون جای خالی

2)قانون گردش

3)قانون تجسم

4)قانون ایده ها

5)قانون عمل و عکس العمل

6)قانون یک دهم

7)قانون بخشش

_اگر شما در قلبتان انتقام را نگه داشته اید،عشق نمی تواند در آن قدم بگذارد. اگر کینه را در دل تان نگه داشته اید،همچنان ذهنیت قربانی بودن را در خودتان حفظ کرده اید؛و اگر این ذهنیت قربانی بودن را حفظ کرده اید،در ذهن تان هیچ جایی برای برنده شدن ندارید.شما باید احساسات منفی را رها کنید ، چون آنها فقط شما را از درون نابود می کنند و مانع آشکار سازی اتفاق های خوب تان می شوند.

_ به شما پیشنهاد می کنم این سه قدم را بردارید:

1)در ذهن تان تمام افرادی را که با آنها هماهنگی ندارید ،ببخشید.

2)در ذهن تان از آدم هایی که در گذشته به آنها بدی کرده اید،درباره شان غیبت کرده اید،یا با آنها مشکل داشته اید،طلب بخشش کنید.

3)اگر خودتان را  به خاطر شکست یا اشتباهی سرزنش می کنید،خودتان را ببخشید.

_ وقتی نوبت به پول ساختن می رسد،دانش دانشگاهی تقریبا هیچ مفهومی ندارد.

_یک کسب و کار بازاریابی شبکه ای شروع کنید و یک ماشین پولسازی قدرتمند بسازید.بعد،مقداری از آن پول را هرماه در کسب و کار یک کارآفرین اطلاعات قرار دهید و مقداری از آن درآمد را برای خرید ملک بگذارید کنار. شما از اولین کسب و کارتان برای به دست آوردن گردش نقدینگی استفاده می کنید و از دوتا کسب و کار دیگر برای به کار گرفتن آن پول به منظور کار کردن برای تان استفاده می کنید. شما بزرگ ترین راز کامیابی را به کار می گیرید و این کار را به شکل تصاعدی درمی آورید.

_خودخواهی،حق اخلاقی شماست.

_خودخواهی در لغت نامه:کسی که به علایق شخصی اش بدون توجه به دیگران رسیدگی می کند.

_چشم پوشی از شادی و خوشبختی تان به خاطر دیگران ،چه آن ها را بشناسید چه نشناسید،برای خودتان و دیگران معلوم می کند که شما کوچک هستید و حتی ارزش توجه خودتان را هم ندارید.

_  موقعیت و وضعیتی که الان در آن گیرکرده اید،نتیجه ی هزاران تصمیم کوچکی بوده که هر روز انتخاب کرده اید.

_فدا کردن خودتان و ارزش های تان برای دیگران،چه برای به دست آوردن حس رضایت وجدانی باشد،چه برای فرار کردن از احساس گناه،تصمیم های تان را ضعیف می کند.اعتماد به نفس تان کم می شود.احتمالا شروع به زیرسوال بردن ارزش ها و لیاقت تان می کنید و وقتی کارهایی برای مراقبت از خود انجام می دهید ،احساس گناه پیدا می کنید.

_

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی